ورزش رزمی سمبکالاه

آشنایی با ورزش رزمی سمبکالاه - شهرستان گناباد

ورزش رزمی سمبکالاه

آشنایی با ورزش رزمی سمبکالاه - شهرستان گناباد

توضیحات بیشتر در مورد سمبکالاه

توضیحات بیشتر در مورد سمبکالاه 

 

معرفی هنر رزمی و سبک خاص سمبکالاه :::«رزم موحدین»:::

 
 هنر رزمی سمبکالاه در سال ۱۳۵۹ و توسط استاد سید ابوطالب میریوسفی بنیانگذاری شد. این هنر رزمی آمیزه‌ای از قدرت، سرعت، دقت و استقامت است.

تکنیک‌های سمبکالاه ترکیب 12هنر رزمی و فنون مختص به خود (که در هیچ سبکی نظیر آن وجود ندارد) همراه با فنون 18 حیوان جنگی است. البته سمبکالاه خصایص حیوانی را رد کرده و با بهره گیری از روش مبارزات آنها این فنون را در سمبکالاه جای داده اند. در این هنر رزمی ژیمناستیک هم به کار رفته‌است. که از ترکیب هنرهای رزمی و ژیمناستیک و کنار هم قرار دادن این حرکات، فرم‌هایی ابداع شده‌است که در هیچ ورزش رزمی مشاهده نمی‌شود. در سمبکالاه علاوه بر تقویت جسم بر تقویت روح نیز تأکید فراوان شده ‌است. ورزش رزمی سمبکالاه به طور معمول در فضای آزاد اجرا می‌شود اما در سالن هم میشود سمبکالاه کار کرد. در این هنر رزمی، هنرجو بعد از طی دوره‌هایی تمریناتی را در فضاهای متفاوتی مانند دریا، جنگل، کوه و صحرا انجام خواهد داد. در این هنر رزمی برای ارتقا رتبه، امتحاناتی گرفته می‌شود که در بین هنرهای رزمی، یکی از دشوارترین امتحانات می‌باشد. شال مشکی برای کسی میباشد که حداقل 15 سال سمبکالاه کار کرده است و در تمامی امتحانات هر رده موفق بوده است. البته این بالاترین رده سمبکالاه نیست و بالاترین رده شال سفید است که این شال مخصوص بنیانگذار این سبک "استاد سید ابوطالب میریوسفی" میباشد. 

رده های این سبک : 

بدون شال (پیراهن و شلوار آبی)
نیمه سبز (پیراهن و شلوار زرد)
سبز (پیراهن و شلوار سبز)
نیمه سرخ
(پیراهن و شلوار قرمز)
سرخ (پیراهن و شلوار قهوه ای)
نیمه قهوه ای (پیراهن و شلوار سیاه)
قهوه ای (پیراهن سفید و شلوار سیاه)
مشکی (پیراهن و شلوار سفید

 
لازم بذکر است اساتید این سبک جهت معرفی هر چه بیشتر این سبک فیلمهایی از قبیل : جنگل سرخ، راه سرخ، ققنوس و جنگل سرخ 2 ساخته اند که در این فیلمها، در قالب فیلمی رزمی به نمایش ویژگی های این سبک پرداخته اند.
گوشه هایی از این فیلمها را میتوانید از دانلود کلیپ و عکس سمبکالاه
دانلود کنید. 

-------------- 

... تبریک به ورزشکاران رزمی و سینماگران غیر حرفه ای کشور ...

طبق آمار جهافیلم جنگل سرخ به کارگردانی سید ابوطالب میریوسفی  در سال 1367 بعنوان اولین فیلم رزمی به طریقه سینمایی که در ایران ساخته شده و در سال 1383 با آدرس WWW.SAMBKALAH.COM  (دقت شود که پس از مدتی این آدرس به www.SAMBKALAH.Ir تغییر نمود و هم اکنون غیرفعال می باشد)  در اینترنت قرار داده شد، دربین 213000 سایت مطرح رزمی جهان جزو 10 فیلم برتر سینمای رزمی جهان قرار گرفت و نیز پوسترهای رزمی سمبکالاه مقام هشتم جهان دراینترنت را کسب کرد.

هم اکنون تکه هایی از این فیلمها و گوشه هایی از این پوسترها را در سایت رسمی سمبکالاه میتوانید مشاهده نمایید. (فعلاً بنا به دلایلی سایت رسمی سمبکالاه غیر فعال شده و برای مشاهده تصاویر و کلیپ هایی از این ورزش رزمی ایرانی به دانلود کلیپ و عکس سمبکالاه مراجعه نمایید. ) 

 

نظرات 7 + ارسال نظر
m پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:45 ب.ظ http://sambkalah.persianblog.ir/

با سلام از طرف یکی از دوستان اعلائم شده که همین روزها اردوی سمبکالاه در قم انجام می شود وقت دقیق ان اعلام خواهد شد

سلام
ممنون از اطلاع رسانی
موفق باشید
در پناه حق

نماینده رسمی فدراسیون جهانی هورتین شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:12 ق.ظ

کامران حسینقلی زاده درسال 1349 دریکی از محله های قدیمی تهران (امام زاده یحیی ) متولد وازسال1361 باتمرین دررشته ورزشی بوکس،زیر نظر یکی از شاگردان مجرب استاد وقهرمان ملی کشوریونس علی شیری شروع به کار کرده،سپس در سال 1366 بایکی ازرشته های رزمی کاملا ایرانی ( سمبکالا) زیرنظراستاد بزرگ سعید میریوسفی ودیگر اساتید مجرب این رشته استادان شهرام خورموجی،سعید جوادی هنررزمی را شروع کرده،سپس در سال 1370 بارشته جیت کاندوآشنا شده،پس ازیک سال تحقیقات جامع درخصوص این رشته به آنکارا رفته واین رشته را زیر نظر استاد فقید آکان ادامه داده. در سال 1372جهت ارتقاء توانایها ومهارتهای خوددرهنرهای رزمی به جمع شاگردان استاد فقید( پرفسورپارکوروف میچ) سیستم دفاع شخصی تن به تن، ملحق گردید،وتاقبل از فوت استاد تا سال 1378 افتخارشاگردی این استاد بزرگ رادرکارنامه رزمی خود داشته. وی پس از یک دهه تحقیق وبررسی درخصوص دفاع شخصی واقعی خیابانی ودیگرسیستم های دفاع شخصی کاربردی نوین و روزدنیادرسال 1388 سیستم دفاع شخصی انعکاسی معروف به (RSDO) رادرکشورجمهوری اسلامی ایران بنیانگذاری نمود. درآگوست 2010دکترادوارد ارمنکو رئیس وبنیانگذارفدراسیون جهانی هورتینگ روسیه،سیستم (RSDO)را دراین فدراسیون به رسمیت شناخته واستاد قلی زاده را عضوفدراسیون جهانی هورتینگ اعلام نمودنند وایشان را تنها نماینده رسمی فدراسیون جهانی هورتینگ درایران معرفی کردنند. دکترقلی زاده درسال 1390 موسسه ورزشی رزمی هورتینگ آریا ایرانیان را درایران به ثبت رسانده ودرسال 2012سیستم (RSDO) را دراتحادیه بین المللی هنر های رزمی( IMAU) انجمن موتای کیک بوکسینگ(به مرکزیت برزیل)،دانشگاه بین المللی هنر های رزمی(به مرکزیت آمریکا)وهنرهای رزمی R.M.A.H.G درکشوراکوادور(آمریکای جنوبی) به ثبت رساند.
مدارک بین المللی دکتر قلی زاده:
- عضوونماینده رسمی فدراسیون جهانی هورتینگ روسیه درایران.
- دکترای فلسفه مبارزات رزمی ازدانشگاه نپال.
- عضودانشگاه بین المللی هنرهای رزمی(به مرکزیت کشورآمریکا)
- بنیانگذارورئیس سیستم دفاع شخص انعکاسی (RSDO)
- مدیر عامل ورئیس هیت مدیره موسسه ورزشی رزمی هورتینگ آریا ایرانیان.
- عضو هنرهای رزمی R.M.A.H.G کشوراکوادور(آمریکای جنوبی).
- عضواتحادیه بین المللی هنرهای رزمی(IMAU).
- عضوکنفدراسیون MMA کشوربرزیل.
- دان 10 سازمان جهانی RSDO.
- دان 10 اتحادیه بین المللی هنرهای رزمی(IMAU).
- دان 10 هنرهای رزمی R.M.A.H.G کشوراکوادور(آمریکای جنوبی).
- دان 10 انجمن موتای کیک بوکسینگ به مرکزیت برزیل

سلام
صبرکنید ادامه نظرتون رو بخونم .....
(مراجعه شود به پایینتر)

شهرام خورموجی شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:14 ق.ظ


در سن 16 سالگی ورزش رزمی سمبکالاه را نزد استاد اعظم عارف اگاه سعید میریوسفی آغاز نمودند و پس از گذرندان دوره ی شاگردی به دنبال استاد خود به شهرهای بزرگ ایران همواره در مسائل معنوی و فنون رزمی با پیروی از فرهنگ غنی ایرانی به خدمت جوانان در این شهرها مشغول بودند وبه شال بند قرمز نائل گردیدند.
این هنر رزمی بر پایه ی جوانمردی، از خود گذشتگی، صدق و صداقت بنیان گذاری شده است
پس از آن به آشنایی به سبک های ووشو پرداختند از جمله تایچی، فوچائو و هنر دفاع شخصی نزد استاتید بزرگوار کسب مهارت نمودند.
شهرام خورموجی،سالهاست که به تمرینات رزمی مشغول هستند و اکنون به تدریس عملی دفاع شخصی برای شهروندان خود مشغول به خدمت هستند.
دفاع شخصی
همانطور که آگاه هستید دفاع فیزکی در برخوردها و اتفاقات ناخواسته را دفاع از خود می نامند فراگیری یک دفاع ساده از یک ضربه دست از طریق مهاجم یا گرفتن دستان شما یا هر نقطه دیگری از بدن شما با تکنیک های ساده از خود دفاع نمایید و از این هنر بهرمند گردید شرایط سنی یا قدرت فیزکی بالا برای آقایان و بانوان ملاک نیست احساس توانایی در خود آرامش و هوشیاری در هر محیط از ویژگی این هنر می باشد هر نقطه ای از این خاک عزیز هستید به تناسب وضعیت فیزکی تان این هنر را فرا گیرید

مراقبه (راه پرداختن به خود، بالا بردن پذیرش و همسو شدن با طبیعت)

نشستن آرام و با خود یکی شدن و نقد زندگی کردن خود است بدون عاریه از این و آن باز شدن چشمه درون وجود خودت که طبیعت بخشیده است. رها شدن، تجدید نیرو کردن برای زندگی و دامنه دار شدن اعصاب و تسلط بر خود داشتن . دریافت و فهم یک موسیقی، یکی شدن با طبیعت، نبود خود تصنعی، پذیرش واقعیت، و در مسیر قرار گرفتن، جاری شدن و با آن زندگی کردن، شکوفا شدن نیروهای بالقوه شما با تمرینات ساده برای از بین بردن حالات نگران کننده و منفی (استرس، افسردگی، ترس و عدم تمرکز و هوشیاری و ...)
دستورات جهت تمرین برای هر شخص کاملا مجزا می باشد.

سلام
خیلی خوب بود
ممنون از اینکه ما رو با نظرتون خوشحال کردید
موفق باشید
در پناه حق

محمد بادامکی چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:57 ب.ظ http://sambkalah.ir.loxblog.com

سلام دوست سمبکالاه کار
اگر مایلید جهت همکاری بیشتر وبلاگ مرا به لینک خود اضافه کنید
یاعلی

سلام
از شما و تمامی دوستانی که ما رو لینک کرده اند و ما هنوز اقدامی نکرده اتیم عذرخواهی میکنیم
فکر کنم وبلاگ شما رو لینک کردم!!! اگر هم لینک نشده فعلاً عذر ما رو تا مدتی بپذیرید تا انشاء الله خدمت سربازی که تموم شد سرفرصت کارهای عقب مونده رو با دل جمع انجام بدم
ممنون از اینکه به ما سر زدید
موفق باشید
در پناه حق

ئ پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:09 ق.ظ http://sambkalah.persianblog.ir

باسلام انشاالله در روز جمعه تاریخ 1392/4/7 اردوی جنوب کشور در شهر ستان گناوه استان بوشهر برگزار میگردد

سلام
شرمنده که دیر پاسخ میدم... ممنون از اطلاع رسانی تان
موفق باشید
در پناه حق

[ بدون نام ] جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:04 ب.ظ http://sambkalah.persianblog.ir/post/86/

http://sambkalah.persianblog.ir/post/86/

سلام
شرمنده که دیر پاسخ میدم... ممنون... طرحهای خوبی بودن فقط اگه امکانش هست خیلی دبنال عکسهای خام و اصلی جدید آقا سعید هستیم تا بتونیم طرح بزنیم
موفق باشید
در پناه حق

شهرام دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:01 ق.ظ

اقای خورموجی شما اهل کجایی؟

سلام...
اگه دقت کنید نوشتیم کلاس گناباد! و اینجا آقای خورموجی نداریم!!
از وبلاگ دوستان دیگه بپرسید، احتمالا بدونن ایشون اهل کجا هستن
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد